Sommerfest og Sydfjordsstævne

Sommer sejlerfest
Lørdag 24. august bliver der hygge og god stemning hele dagen på havnen.
Klokken 18:30 har du mulighed for at deltage i fællesspisning, som består af lækre retter ad libitum. Øl, vand og vin kan købes til meget fornuftige priser.
Fællesspisning koster 200,- per person – børn op til 12 år, kun 50,-
Hvis du vil med, så tilmeld dig til Jeppe (jeut@wk.dk). Der kan betales via HSS’ mobilepay 59142 – husk at skrive tydeligt, hvem der tilmelder ved overførsel. Der kan også tilmeldes i forbindelse med tilmelding til lørdagens Sydfjordsstævne (se herunder).

Sydfjordsstævne 2024
Kapsejlere, cruisingsejlere og single-hand sejlere inviteres til Sydfjordstævne, lørdag den 24. august.
Vi prøver også at lokke tursejlere i alle bådtyper med til afslappet opvarmning til sejlerfesten.
Det koster kun 150,- at deltage i sejladserne. Sidste tilmeldingsfrist er søndag 18. august, dog er lørdag 10. august sidste frist for tilmelding til sejlerfesten.

Kapsejlads
Kapsejlerne sejler de samme distancebaner som cruising- og singlehand-sejlerne, med respitstart efter TACIL / TACIM/ TACIH.
Ved et rimeligt antal tilmeldte adskilles kapsejlere fra de øvrige, med en separat, samlet start inden cruising- og singlehand-sejlernes respitstart.
Der startes klokken 10:00 ved samlet, separat start – ved respitstart sammen med cruising- og singlehand-sejlerne startes fra 10:10.

Crusingregatta (ræs for sjov) for dem, der ikke har ønsker at sejle efter til kapsejladsregler, eller ikke har gyldigt målebrev (DS certifikat). Der sejles to distancesejladser (banelængde 5,4 eller 9,1 sømil).
Der sejles efter almindelige søvejsregler, og startes efter TurLys respittider, så bådene teoretisk bør komme samlet i mål, så ventetiden mellem de to sejladser reduceres mest muligt.
Første båd starter klokken 10:10 (eller 10:00, hvis der ikke er samlet start for kapsejlere).

Single-hand – der sejles på samme baner som ved cruisingregattaen, med start efter TurLys respittider, og efter almindelige søvejsregler. Bådene bør i teorien komme i mål samtidig – men sådan går det jo aldrig – derimod er det altid spændende, når feltet samles mere og mere, jo nærmere vi kommer mållinjen.

Tursejlads – helt afslappet sejlads uden sømærker, der skal rundes i bestemt rækkefølge – formålet er først og fremmest at få bådejere uden interesse for konkurrencesejlads på vandet til nogle hyggelige timer, som opvarmning til sejlerfesten.
Fiskerjoller, motorbåde, motorsejlere og sejlbåde er velkomne – alle bådtyper kan deltage!
Vi starter fra havnen cirka kl. 11:00, og forventer målgang mellem kl. 14:00 og 15:00.
Mere information følger på hjemmesiden og FaceBook.

Præmiering – som sædvanlig modtager alle deltagere moderate præmier.

Sejlerfest – Deltagerne ved Sydfjordsstævnet og SRPI inviteres til sejlerfest lørdag aften, sammen med sejlklubbens medlemmer (se øverst).
Overnatning i egen båd, i telt eller campingvogn er gratis for udenbys deltagere i stævne og fest – så der bør være råd til at deltage i sejlerfesten i ualmindeligt i godt selskab!
Bemærk, at der lukkes for tilmelding til sejlerfesten ved tilmelding efter lørdag 10. august.

Tilmelding til sejladser og sommerfest.

Bliv eventuelt medlem af FaceBook-gruppen HSS Sydfjordsstævne.

Tilmelding til Sydfjordsstævne for juniorjoller, søndag 25. august 2024